środa, 15 października 2014

Tarta z jabłkami


Jesień to zdecydowanie moja ulubiona pora roku a także najlepszy czas na dogadzanie sobie wypiekami wszelakimi z udziałem jabłek. Tak się składa, że właśnie jakoś ciężko mi sobie odmówić szarlotek, tart, strudli itd. Przepadam za wszystkim co jabłkowe, choć za jedzeniem surowych jabłek to już nie ;) Ostatnio wzięło mnie na taką oto tartę z jabłkami. Bardzo prostą i nieskomplikowaną w smaku. Zdecydowanie moooccno jabłkową i nie za słodką :) Link do źródła inspiracji  jak zawsze poniżej.


Tarta z jabłkami

Składniki:

Na spód:
  • 250 g mąki
  • 125 g zimnego masła
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka wody

Na mus i dekorację wierzchu:
  • 6 jabłek
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 4 łyżki cukru

Na syrop:
  • 2 łyki wody
  • 4 łyżki cukru

Procedura:

Mąkę mieszamy z solą. Dodajemy posiekane w kostkę masło oraz jajko. Szybko wyrabiamy gładkie ciasto. W razie potrzeby dodajemy do niego 1 łyżeczkę wody (lub więcej). Ciasto wałkujemy pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia na grubość 3 mm. Ciastem wylepiamy formę o średnicy 26 cm. Spód ciasta nakłuwamy widelcem, formę wkładamy do lodówki na 30 min.
Obieramy, czyścimy i kroimy w kostkę 3 jabłka. Umieszczamy je w garnku, dodajemy 4 łyżki cukru i 3 łyżki wody. Gotujemy od czasu do czasu mieszając przez około 15 minut, aż jabłka zmiękną a nadmiar płynu odparuje. Zdejmujemy z ognia, dodajemy ekstrakt, mieszamy. Ugotowane jabłka rozgniatamy spodem łyżki na gładki mus. Na spód od tarty nakładamy przestudzony mus jabłkowy. Pozostałe 3 jabłka obieramy, czyścimy, kroimy w cienkie plasterki. Na musie układamy okrąg z jabłek. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C i pieczemy przez około 50 min. Ciasto odstawiamy do ostygnięcia. Przygotowujemy syrop: w garnku umieszczamy 4 łyżki cukru i 2 łyżki wody. Podgrzewamy mieszając, aż cukier się rozpuści. Przy pomocy pędzelka smarujemy jabłka przygotowanym syropem.

4 komentarze:

  1. Robi wrażenie. Jeju, jaką mam ochotę na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, prosta, a z pewnością wyjątkowo pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banalna do wykonania i przepyszna w smaku. :) Podałam na ciepło z lodami waniliowymi i kapką bitej śmietany. :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciasto nigdy się nie nudzi i wszyscy chyba lubią :) łącznie ze mną :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)