piątek, 23 sierpnia 2013

Tort lodowy z nektarynkami i malinami


Przeglądałam ostatnio stare gazety w poszukiwaniu jakiejś inspiracji i wygrzebałam taki mini przepisownik z dodatku do włoskiej gazety z wieloma fajnymi słodkimi pomysłami. Znalazłam w nim prosty przepis na orzeźwiający tort lodowy z wykorzystaniem nektarynek i malin. Deser bardzo łatwo się przygotowuje a  ilość składników jest naprawdę niewielka i znajdziecie je bez problemu widząc ze lato wcale jeszcze się nie skończyło :)


Tort lodowy z nektarynkami i malinami


Składniki:
  • 150 g malin
  • 2 nektarynki
  • 80 g cukru pudru
  • 400 ml śmietany kremówki 36%

Procedura:
Nektarynki umyć, pokroić na pół, usunąć pestki, a następnie pokroić na mniejsze kawałki. Umyć maliny i odsączyć je z nadmiaru wody na ręczniku kuchennym. Ubić schłodzoną śmietanę kremówkę  z cukrem pudrem,  dodać owoce i delikatnie wymieszać szpatułką. Małą formę keksową wyścielić folią spożywczą, wlać do niej mieszaninę ze śmietany i owoców i wygładzić wierzch. Tak przygotowany tort przykryć z góry dodatkowym arkuszem folii spożywczej, a następnie umieścić w zamrażalniku na czas stężenia na co najmniej 3 godziny (Ja zostawiłam tort na całą noc). Przed podaniem wyjąć tort z zamrażalnika (lepiej zrobić to ok. 20-30 minut wcześniej , zdjąć folię i przełożyć go na półmisek. Pokroić na plastry i podawać.
Źródło: "Ricette di Primavera - I dolci", Przepisy kieszonkowe magazynu SETTE, Corriere della Sera






1 komentarz:

  1. Domowe lody są najlepsze, a z taką ilością owoców to już zupełnie.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)