czwartek, 19 marca 2015

Marmurkowa babka kokosowo - kakaowa


Mam słabość do marmurków :) Niedawno był u mnie wieniec marmurkowy z ricottą a teraz jest babka! Co jednak mogę na to poradzić, że taka "zakochana" jestem w tych finezyjnych wzorkach? Po sieci pełno przepisów na babki bo Wielkanoc tuż tuż i u mnie również nie może ich zabraknąć. Słowem babka na Wielkanoc być musi!  :) A więc czemu by właśnie nie ta marmurkowa? Pyszności! Z pewnością jeszcze nie jeden raz ją upiekę :)

Marmurkowa babka kokosowo - kakaowa

Składniki:
  • 5 jajek
  • 300 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 ml oleju słonecznikowego
  • 120 ml mleka
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki wiórków kokosowych


Procedura:

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. W drugiej misce zmiksować mleko, olej, cukier i ekstrakt. Miksując dodawać po jednym żółtku, następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na końcu delikatnie wmieszać pianę. Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać wiórki kokosowe, do drugiej kakao. Formę do babki ( u mnie forma z kominem o średnicy 23 cm i pojemności trochę ponad 1 litr) wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Wlać 1/2 ciasta jasnego, następnie część z kakao, na końcu pozostałą część jasną a potem nożem lub widelcem zamieszać ciasto tak aby powstał marmurkowy wzór. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec około 50 min. Przestudzić w formie przez ok. 10 min. potem ostrożnie wyjąć i studzić na kratce.

1 komentarz:

  1. Kokos i kakao wspaniale się komponują. Babka niby klasyczna a tak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)